Богодухівський ЗДО №6 "Дзвіночок"
Харківська область, Богодухівський район

Права дитини

«Перш ніж дитина осмислить усю глибину тієї істини, що вона – громадянин своєї країни, і це покладає на неї великі обов’язки, вона має навчитись платити добром за добро,творити своїми силами щастя і радість іншим людям» (В.О.Сухомлинський)

Незважаючи на те, що ти ще маленький, ти все одно людина, яка має права.Свої права ти можеш знайти у спеціальному документі, який називається Конвенція про права дитини. У цьому документі записані твої права, якими ти можеш користуватися до 18-ти років, тому що після цього ти стаєш дорослим.

 

Конвенція є доволі складним документом, тому ми коротко розповімо тобі про твої права:

- Ти маєш право на життя. Ніхто не може позбавити тебе цього найціннішого дару.

- Ти маєш право на піклування і турботу. Це означає, що твої батьки повинні піклуватись про тебе, дбати про твої інтереси.

- Ти маєш право на достатнє харчування та дах над головою. Про це також піклуються твої батьки, а якщо їх у тебе немає, то держава.

- Ти маєш право на розваги. Дорослі повинні стосується і театру, в якому повинні також ставитись вистави для дітей.

- Ти маєш право на освіту. Хочеш ти того чи ні, але ти повинен ходити до школи. Якщо ти хочеш стати відомою людиною, то ти обов’язково повинен навчатися.

- Ти маєш право на медичну допомогу. Якщо ти поранився, то ти можеш звернутися до лікаря, який тобі допоможе.

- Ти маєш право на приватне життя. Ніхто не може перевіряти твої речі, читати твої листи. Ніхто не може казати тобі погані слова, принижувати тебе.

- Ти маєш право висловлювати свою точку зору, але вона не повинна ображати інших людей. 

 

 

 

 

 

 

  

ПРАВОВЕ ВИХОВАННЯ ДОШКІЛЬНЯТ

Закон України "Про охорону дитинства"

Дошкільнята тільки починають освоювати ази морально-правової культури. Ознайомлення з правами носить пропедевтичний характер і готує дитину до засвоєння демократичних цінностей і прав людини в подальшому.

Дітям-дошкільнятам доступні лише самі загальні уявлення про свої права і свободу, закріплених у міжнародних та державних документах, а також способи їх реалізації в різних життєвих ситуаціях.

Це ставить перед педагогами нашого дошкільного закладу такі завдання:

- Допомогти дитині зрозуміти і осмислити свої елементарні права;

- Формувати почуття самоповаги, поваги до власних прав і прав інших людей;

- Розвивати прагнення дитини реалізовувати свої права, не порушуючи прав оточуючих його людей.

Вирішенню цих завдань сприяє правове виховання і навчання правам людини.

Перш ніж познайомити дитину з правами, її треба підвести до усвідомлення себе як особистості, повноцінного члена суспільства, розуміння своєї індивідуальності та людської гідності.

Виховання в дусі прав людини ми спрямували на формування у дитини почуття справедливості, загальної рівності прав і можливостей.

В нашому закладі дошкільної освіти створені всі умови для правового виховання дошкільників. В першу чергу, ми починаємо виховувати у дітей почуття власної гідності, поваги до самого себе. Створюємо атмосферу визнання індивідуальності дитини, поваги його особистості, а самій дитині надаємо можливість реалізувати свої людські права.

Збереження і зміцнення здоров'я кожної дитини - одне з найважливіших завдань дошкільного закладу. У процесі ознайомлення з правами діти дізнаються про відповідальність за своє здоров'я, необхідності його берегти і зміцнювати, освоювати способи оздоровлення і безпечної поведінки.

                     

Пам’ятка для батьків з правового виховання

Дитина буде поважати права інших людей, якщо її права будуть поважатися, якщо вона сама буде складати правила поведінки і нести за них відповідальність.

1. Коли порушуються права дитини?

• Коли немає безпеки для її життя та здоров’я.

• Коли її потреби ігноруються.

• Коли по відношенню до дитини спостерігаються випадки насильства або приниження.

• Коли порушується недоторканість дитини.

• Коли дитину ізолюють.

• Коли дитину залякують.

• Коли вона не має права голосу у процесі прийняття важливого для сім”ї рішення.

• Коли вона не може вільно висловлювати свої думки та почуття.

• Коли її особисті речі не є недоторканими.

• Коли її використовують у конфліктних ситуаціях з родичами.

2. Коли дитина стає свідком приниження гідності інших людей.

Як реагує дитина на порушення її прав?

• Їй стає важко спілкуватися з однолітками і дорослими (вона грубить, блазнює, б’ється, замикається в собі і т.д.)

• Її турбує особиста безпека і любов до неї.

• Вона часто буває в поганому настрої.

• Може втекти з дому.

• Може приймати наркотики або алкоголь.

• Може робити спроби суіциду (замаху на своє життя).

3. Де я можу дізнатись про права своїх дітей?

• Загальна Декларація прав людини, прийнята Генеральною Асамблеєю ООН 10.12.1948 року.

• Конвенція про права дитини прийнята Генеральною Асамблеєю ООН 20.02.1989 року.

• „Перші кроки”. Посібник для початкового вивчення прав людини. Amnesty International. Easton Str. London.

• Настільна книга для молоді „Твої права”. Міжнародна ліга прав дітей та молоді. Київ 1999 р.

• Комітет сприяння захисту прав дитини м. Київ, тел. 295-26-96

• Всеукраїнський комітет захисту прав людини м. Київ, пров. Шевченка 13/21-в. к.8, тел. 228-87-83

4. Що батьки можуть зробити для своєї дитини?

• Пам’ятати що дитина – це окрема особистість, яка має свої власні почуття, бажання, думки, потреби, які потрібно поважати.

• Забезпечити її фізичну безпеку. Впевнитись, що вона має телефони 101, 102, 103, 104, імена та телефони близьких родичів, сусідів.

• Навчити її казати „Ні”, навчити захищатися, вміти поводити себе безпечно.

• Негайно припинити фізичну та словесну агресію по відношенню до неї та до інших людей.

• Знайти час для щирої розмови з дитиною кожного дня. Ділитися з дитиною своїми почуттями та думками.

• Пам”ятати про її вік та про те, що вона має особисті особливості.

• Залучати її до обговорення тих сімейних проблем, які можуть бути для неї доступними.

• Залучати дитину для створення сімейних правил.

Логін: *

Пароль: *