Блог Єременко Ольги Валентинівни
03.05.2024
Заняття художньо - продуктивна діяльність (аплікація) - футбольний м’яч
Зробіть за інструкцією футбольний м’яч та «передайте» його Андрію Шевченку в подарунок.
________________________________________________________
01.05.2024
Заняття художньо - продуктивна діяльність (малювання)
Намотайте на стілець харчову плівку та дайте дитині фарби. Нехай проявить свою фантазію.
___________________________________________________________________________________________________________________
29.04.2024
Заняття сенсорний розвиток - предмети художника
Покладіть у коробку пензлики, баночки із фарбами, олівці, палітру, стаканчик-непроливайку, акварельні фарби, аркуші паперу та інші речі, які зовсім не пов’язані з малюванням. Запропонуйте дитині подивитися на ілюстрацію та вибрати лише ті речі з коробки, які потрібні Марійці для малювання картини.
________________________________________________________________________________________________________
26.04.2024
Заняття ознайомлення з соціумом - годинник
Розкажіть про годинники та покажіть зображення:
-
Годинник – це такий пристрій, який показує нам, коли пора обідати, лягати спати або ж прокидатися, йти до садочку.
-
Годинник – наш помічник.
-
Є різні годинники: зі стрілочками, без них, які вішаються на стіну, ставляться на стіл, прикріплюються до руки.
-
Всі ці годинники показують час.
-
___________________________________________________________________________________________________________________
24.04.2024
Заняття художньо - продуктивна діяльність (аплікація) - комп*ютер
Завчасно підготуйте форму комп'ютера для дитини. Для цього заліпіть нижню частину коробки з-під цукерок тістом, на верхню приклейте будь яке сюжетне зображення.
Дитині запропонуйте зробити різні кнопки на комп'ютері та прикріпити їх на тісто.
____________________________________________________________________________________________________
22.04.2024
Заняття ознайомлення з соціумом - телевізор
Продемонструйте світлини та розкажіть дитині, якими були телевізори раніше, а які – зараз.
Розгляньте ілюстрації та разом з дитиною визначте, що показує телевізор: мультфільми, кіно, новини, рекламу. Розкажіть дитині, для чого людям телевізор та як він працює.
_________________________________________________________________________________________________________
19.04.2024
Заняття художньо - продуктивна діяльність (аплікація) - овочевий чоловічок
Підготуйте картонні зображення овочів. Покажіть ілюстрацію та запитайте
: • Цей чоловічок напевно дуже любить їсти овочі. • Що в нього замість ніг?
• А що в нього є головою?
• Замість чого гарбуз?
• Замість чого в нього морквинки? Запропонуйте зробити такого ж.
_________________________________________________________________________________________________________
17.04.2024
Заняття - сенсорний розвиток - день і ніч.
Демонструйте дитині світлини та попросіть її сказати, день чи ніч на них зображені. Після цього скажіть: • Вночі всі сплять, бо дуже втомлені. • А вдень дорослі працюють, дітки граються або вчаться в школі.
________________________________________________________________________________________________________
16.04.2024
Заняття удожньо продуктивна діяльність (малювання) - весняні квіти
Запропонуйте дитині помалювати долонькою. Для цього розфарбуйте пензликом їй ручку в колір квітки і допоможіть зробити відбиток (або приготуйте широку тарілочку із фарбою). Стебло і лист зробіть ребром долоні.
Ігрова діяльність
Гра «Так чи ні».
Читайте твердження, дитина повинна сказати правду ви сказали чи ні: • На голові у нас є вушка. • Ми тримаємо іграшку руками. • На пальчиках немає нігтів. • Ми пережовуємо зубками. • У нас дві ноги. • Ми маємо м’якенький животик. • На спині у нас є крила. • Ми – гарненькі дітки.
________________________________________________________________________________________________________________
12.04.2024
Заняття ознайомлення з соціумом + художньо - продуктивна діяльність (малювання) - земля
• Що ти бачиш на картинках? • Де росте цибуля? Морква? Картопля? Буряк? • Що ще є у ґрунті?
• Що ти бачиш на малюнку? • Де росте морква? Буряк? Цибуля? Редис? Пастернак?
Половину паперової тарілки розфарбуйте у блакитний колір, іншу частину – в коричневий. Приклейте «моркви» з помаранчевого паперу на коричневу частину тарілки, зверху наклейте «бадилля» із зеленого паперу. Готово
__________________________________________________________________________________________________________________
10.04.2024
Затяння сенсорний розвиток - повітря
Запитайте дитину: • Що ти бачиш на картинках? • Як ти думаєш, чому лопаті вітряка рухаються? • Чому насіння кульбабки полетіли? • Як ти думаєш, що робить людина? (дихає) Розкажіть дитині, що дерева виробляють кисень, яким ми дихаємо.
___________________________________________________________________________________________________________________
09.04.2024
Заняття розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування+ художньо - продуктивна діяльність (аплікація) - Вода - водиця.
Розпитайте дитину: • Що ти бачиш на малюнку? • Ти любиш, коли йде дощ? • Ти коли-небудь гуляв під дощем?
з паперу виріжте хмару, сонце та краплі. Запропонуйте дитині приклеїти хмару на сонце так, щоб сонце було видно, смужки пряжі чи тоненьких стрічок – на хмару, на пряжу наклеїти краплі, а хмару заклеїти ватою.
___________________________________________________________________________________________________________________
05.04.2024
Заняття художньо - продуктивна діяльність (ліплення) - печиво
Підготуйте солоне кольорове тісто та запропонуйте дитині зробити красиве печиво для пана Помідора. Для цього допоможіть їх розкачати його в правильну круглу або овальну форму, потім дайте різні за величиною і кольором крупи, насіння, щоб вона змогла ним прикрасити печиво. Печиво може висохнути і прикрасити ваш будинок.
________________________________________________________________________________________________________________
03.04.2024
Ігрова діяльність
Витягніть з торбинки маленьку машинку. Завчасно намалюйте або роздрукуйте схеми дороги, по якій потрібно машинці і її подрузі проїхати. Спочатку дитина нехай «проїде» машинкою, тримаючи її в правій руці, потім в лівій, потім обома.
Витягніть з торбинки деталь конструктора. Запропонуйте побудувати з нього пісочницю або ж вежу. Називайте кольори деталей, побудуйте високу і низьку вежу.
______________________________________________________________________________________________________
02.04.2024
Заняття художньо продуктивна діяльність (аплікація) коник
Підготуйте заготовки для коника: палицю, дві форми голови коня, пластикові очі. Разом з дитиною склейте дві частинки голови, вставивши між ними палицю. Доручіть також дитині «розчесати гриву» - ножицями розрізати смужки на гриві.
___________________________________________________________________________________________________________________
28.03.2024
Заняття розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування - чистота біля водойми
Роздивіться уважно з дитиною зображення.
Запитайте: • Як називається водойма, що зображена на першому малюнку? • Як ти думаєш, хто в ній живе? • Окрім риб, що може рости в річці? • Як називається водойма, що зображена на другому малюнку? • Які тваринки живуть у морі? • Як називаються рослини, що ростуть у морі? • Як називається водойма, зображена на третьому малюнку? • На твою думку, чим відрізняється болото від моря та річки? • Які мешканці живуть в болоті? • Які рослини ростуть у болоті?
___________________________________________________________________________________________________________________
26.03.2024
Заняття - ознайомлення з соціумом - що таке сміття?
Підготуйте для заняття:
• пластикові пляшки;• два кошика;• простий олівець;• дно пластикової пляшки;• пластилін;• фарби;• пензлик;
• стаканчик-непроливайку з водою;• два дротика;• килимок для творчості;
• фартух з нарукавниками
ПОГРАЙ в гру: Розкидайте на килимку пластикові пляшки та наголосіть, що коли людина випила з них водичку –
вони стали сміттям.
Запропонуйте дитині позмагатися, хто збере більше сміття. Для цього поставте у різних кутках кімнати по одному кошику та увімкніть веселу музику. Попросіть дитину кидати сміття лише в свій кошик.
Допоможіть дитині порахувати, скільки сміття вона зібрала.
Розкажіть:
• Сміття – це будь-які речі, які людина вже не буде використовувати. Наприклад: рештки їжі,
зламані деталі іграшок тощо.
• Сміття не буде використовуватись людиною, тому його потрібно викидати.
• Сміття приносить велику шкоду нашому довкіллю.
• Сміття потрібно викидати у смітник.
________________________________________________________
25.03.2024
_________________________________________________________
21.03.2024
Заняття сенсорний розвиток - театр тіней
Запропонуйте дитині виконати вправу «Театр тіней». Для цього попросіть дитину скласти руку в кулачок, виставивши вказівний і середній пальці – «заячі вушка». Складений з пальців «заєць» розташувати між стіною і джерелом світла для отримання чіткої тіні. Можна запропонувати дитині показати рухи «зайця» - пострибати, порухати та піджати вушка, піймати іншою рукою. Покажіть дитині, як можна зробити тіні інших тварин. Нехай дитина спробує їх відгадати.
_________________________________________________________
19.03.2024
Заняття ознайомлення з природним довкіллям - ліс домівка для тварин
Уважно розгляньте з дитиною зображення та обговоріть його. Розкажіть: • Ліс – це домівка для багатьох звірів, комах, птахів, плазунів. • У лісі тварини почувають себе дуже добре, адже тут вони завжди знайдуть собі їжу. • Тваринам у лісі легко ховатися від ворогів та будувати собі житло. • Влітку лісові тварини займаються народженням та вигодовуванням своїх дитинчат. • У літню пору серед всіх мешканців лісу найбільше комах. • В лісі тваринам дуже добре живеться, їх не можна забирати до себе додому.
______________________________________________________
15.03.2024
"Розвиваємо у дитини доброту"
Розвинути в дитині доброту і дбайливість – одна з основних задач всіх батьків. У ранньому віці діти виявляють доброту в своїй поведінці:
• коли хтось поруч плаче, дитина теж починає плакати на знак співчуття;
• під час гри дитина може втішати плюшевого ведмедика чи ляльку;
• дитина ділиться кубиками або конструктором з іншою дитиною;
• дитина обіймає і втішає молодшого брата або сестру;
• дитина проявляє бажання допомогти літнім сусідам;
• дитина проявляє доброту по відношенню до тварин і виступає проти жорстокого ставлення до них.
Філософ Альберт Швейцер говорив, що дорослі можуть навчити дитину трьома способами:
• по-перше, своїм прикладом;
• по-друге, своїм прикладом;
• по-третє, своїм прикладом.
Так що, немає ніяких секретів і чарівних ігор для розвитку доброти. Тільки власною поведінкою, власним прикладом ви навчите дитину турботі про себе і оточуючих. І це дуже легко.
Наприклад, ви можете допомогти донести літній жінці сумки, поступитися місцем в громадському транспорті або передавати корм для безпритульних собак, так ви демонструєте дитині свою турботу про інших.
Ви можете також пояснити дитині, чому ви хочете, щоб він поводився добре. Дослідження показують, що діти з більшою ймовірністю виконують побажання дорослих, коли чують розумні і зрозумілі пояснення: – «Тітка Олена весь день була у бабусі в лікарні, тому вона дуже втомилася. Ти можеш пограти спокійно, щоб вона відпочила? »
Щоб показати хороший приклад дитині, ви повинні чинити так, щоб ваші слова відповідали діям. Діти спостережливі і звертають увагу на кожну дрібницю. Якщо ви будете робити комплімент нової сумці вашого друга, а за спиною сміятися над немає – то у дитини явно буде дисонанс у сприйнятті вас, як впевненою у собі особистості. Він почне копіювати вашу поведінку, яке явно не блищить добротою і чуйністю.
Діти володіють вродженою здатністю проявляти доброту по відношенню до оточуючих. Про це свідчить їх поведінка з перших років життя. Однак дорослі грають важливу роль в тому, щоб дитина продовжував проявляти доброту в старшому віці. Якщо ви з підтримкою і теплотою встановлюєте з дитиною стандарти поведінки і послідовно їх застосовуєте, ймовірно, дитина буде доброю та співчутливою.
________________________________________________________________________________________________________
14.03.2024
Заняття ознайомлення з соціумом - планета земля.
Розгляньте з дитиною зображення. Розкажіть: • Наша планета – щедра на дари. • Якщо подивитись навкруги, ми можемо побачити, який прекрасний та великий світ нас оточує: сонце, ліси, моря тощо. • Наша планета годує та одягає нас. Вона - щедра та безкорислива. • Втрачаючи свої безцінні дари наша планета вимагає лише натомість одного, щоб люди були добрі та берегли все те, що вона нам дає. • Люди забруднюють нашу планету шкідливими газами, викидають сміття. На ній дійсно багато хворих місць, від забруднення гинуть рослини, тварини та хворіють люди, тому треба берегти нашу планету.
________________________________________________________________________________________________________________
12.03.2024
Заняття: ознайомлення з природним довкіллям - Садимо дерева
Розгляньте з дитиною зображення. Розкажіть: • Щоб дерево виросло, йому треба багато років. • На першому зображенні людина садить дерево в землю. • На другому людина піклується про нього та підгортає землею, щоб дерево краще росло. • На третьому зображенні людина поливає дерево, щоб воно давало плоди та «пило» водичку. • На четвертому зображенні дерево віддячує людині своїми смачними плодами
_________________________________________________________________________________________________________________
07.03.2024
Заняття Ознайомлення з соціумом - чиста вулиця
Розгляньте з дитиною зображення. Розкажіть: • Подивись уважно на перше зображення, на ньому можна побачити чисту вулицю. • Вулиця - чиста, без сміття. • Люди, які гуляли на цій вулиці викидали своє сміття у смітник. • Зверни увагу на друге зображення, на ньому можна побачити брудну вулицю. • На дорозі розкидане сміття. По такій дорозі навіть не хочеться гуляти. • Хтось йшов та перевернув смітник, а з нього випало все сміття. • Щоб ця вулиця стала чистою, треба прибрати все сміття з неї та більше не розкидати його на дорозі, а кидати в смітник.
_________________________________________________________________________________________________________________
05.03.2024
Ігрова діяльність
Виготовте гру з прищіпками. Розкажіть дитині, що сьогодні ви гратиметеся з предметами, які знаходяться вдома. Змішайте різні прищіпки і доручіть дитині їх посортувати за кольорами. Перед цим повторіть їх назви.
Художньо продуктивна діяльність (малювання) - розвиток уяви, нетрадиційні методики малювання
Тепер запропонуйте дитині погратися речами з ванної кімнати. На столі надавіть піни для бриття та покажіть дитині, як нею можна малювати. Нехай дитина малює за власним бажанням або ж повторює фігури за вами. Розповідайте про те, яка піна: м’яка, ніжна, легка, тепла, біла тощо.
__________________________________________________________________________________________________
04.03.2024
Покарання для дитини
Не поспішайте покарати. Намагайтеся впливати на дитину проханнями (які, звичайно, відповідають її вікові та можливостям). Це найефективніший спосіб щось пояснити. Вдаватися до покарань варто лише в крайньому разі.
Покарання має відповідати вчинку, і дитина повинна розуміти, за що її карають. Надмірне покарання може негативно позначитися на психічному та фізичному здоров'ї дитини. Тож перш ніж вдатися до такої виховної міри впливу, зважте сто разів усі за та проти.Зробити правильний вибір вам допоможе ця пам'ятка.
Покарання — серйозний замах на фізичне та психічне здоров'я дитини.Навіть якщо дитина завинила, не забирайте в неї подарунків, які вона перед тим отримала. Не залишайте її без похвали чи винагороди, що вона їх заслужила вже після того, як завинила.
Не карайте дитину із запізненням. Краще вже не карати зовсім, адже запізніле покарання не дає малюкові змоги виправитися.Не нагадуйте дитині про її "старі гріхи". Не заважайте їй "починати життя спочатку". Покараний — вибачений. Інцидент вичерпано!
Незалежно від ступеня провини та повноти усвідомлення дитиною своєї помилки, вона не повинна сприймати покарання як свідчення переваги вашої сили над її слабкістю, як приниження її гідності.
Дитина має боятися не покарання, а того, що вас засмутить її вчинок, вашого розпачу через необхідність вдаватися до такого виховного заходу. Шведську дитячу письменницю Астрід Ліндгрен завжди непокоїло жорстоке ставлення батьків до своїх дітей.
"Скільки дітей отримали свої перші уроки насильства від тих, кого любили, — від власних батьків — і потім понесли цю "мудрість" далі, передаючи її з покоління в покоління!" — писала письменниця.
На підтвердження того, що покарання — надзвичайно важкий іспит для дитини, Астрід Ліндгрен розповіла досить повчальну історію, почуту від однієї жінки. "Колись люди вважали, що виховання без різки неможливе. Сама жінка в це не дуже й вірила.
Проте одного разу її маленький син добряче завинив. І їй тоді здалося, що він заслуговує на покарання. Жінка наказала хлоп'яті піти й самому зірвати різку. Той пішов і його довго не було.
Нарешті він повернувся весь у сльозах і сказав: "Різки я не знайшов, але ось тобі камінь, який ти можеш у мене кинути". Мати розплакалася, бо раптом побачила всю ситуацію очима дитини. Хлопчик, мабуть, розмірковував: "Якщо мати хоче зробити мені боляче, для цього підійде й звичайний камінь".
Жінка поклала той камінець на кухонну поличку, де він і лишався багато років по тому як вічне нагадування про обіцянку, яку дала тоді жінка сама собі: "Жодного насильства!"Так, дорослі мають забути про насильство щодо дітей. Жорстокі методи виховання принижують особисту гідність малих, призводять до серйозних психологічних стресів.
А сучасному малюкові і так доводиться жити в умовах підвищеного стресу. Батьки зазвичай не зважають на відмінність між тим, як вони сприймають світ, та як його сприймає дитина. Вони практично пригнічують її зайвою інформацією та непосильними для неї емоційними і фізичними навантаженнями.
Усе це не минає для дитини безслідно: в сучасних малят з'являються такі "дорослі" захворювання, як безсоння, виразка, коліт, мігрень. Є над чим замислитися, чи не так?
Причиною неадекватної поведінки дитини, психічних розладів можуть стати навіть щоденні побутові розмови батьків з малюком. Адже більшість дорослих часто зовсім не зважає на дрібні зауваження та вирази, які зазвичай використовують у своєму мовленні, спілкуючись з дитиною. А саме ці "дрібниці" інколи дуже сильно впливають на дитину і здатні сформувати в неї стійкий негативізм щодо батьків.